En kick rakt i ansiktet

Jag vill komma någonstans. Inte vara den där vanliga Svensson-tjejen som är 15 år och vanlig. Jag vill vara den som sticker ut, den som vågar, den som gör något crazy as hell och gör det till något sjukt bra. Jag vill vara hon. Hon som sparkar alla affärsgubbar i ansiktet och visar dom vad jag kan göra. Skita i vad andra säger, gå sin egen väg. Jag ska göra något som visar dom att vi unga är minst lika bra som dom. Att vi kan göra helt grymma saker. Jag vill hjälpa andra och visa vad jag står. Att jag har den drivkraften som kan göra massor. Jag vill hjälpa de som inte har det så bra som mig. Jag vill bli en businesstjej. Hon den där unga tjejen som visar vart skåpet ska stå. Jag letar, funderar och allt runt omkring mig som kan ta mig någonvart. Inte vara kvar som lilla osäkra jag. För där inne är jag egentligen inte hon, alls. Jag har stora ambitioner och vill så gärna något som gynnar många människor på något sätt. Vill visa vem jag är och lyckas med något som får alla att slå hakan i bordet. Jag ska bara komma på vad jag vill göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback