En dröm

Jag har många drömmar och jag tycker det är viktigt att drömma. Att ha den där extra lilla saken man går och tänker på och önskar att man hade. För tänk om man hade precis ALLT man någonsin velat ha. Hur kul skulle livet vara då? Jag måste nästan alltid ha något litet extra som jag vet kommer förgylla min vardag, kanske just den där dagen om en månad. Det sporrar mig till att orka kämpa vidare även när det man har en riktigt dålig dag. Det behöver inte vara någon stor jättedyr sak utan om jag vet att jag har beställt en fin tröja som kommer inom en månad så blir jag på lite gott humör. Att alltid kolla brevlådan om den kommit än eller om jag får gå och vänta lite till. Men det är just den där väntan som är så underbart mystisk och spännande! Gillar den något otroligt.

Och även om du inte beställt en tröja kan familjen bestämma att man ska ut och göra något annorlunda en helg. För jag tror att variation är jättebra för alla på något sätt. Att bryta mönstret och göra något lite olikt det man brukar är grymt kul. Själv tycker jag det är jätteroligt att åka bil efter man varit hos Pontus och upptäcka området omkring Eskilstorp. Pappa och jag brukar ta en liten sväng och vi har hittat otroligt fina ställen med små sjöar och röda hus med vita knutar. Jag totalt älskar det. Att inte veta riktigt vad man är men ändå ha kontrollen. Mystik är en väldigt häftig känsla. Den gillar vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback