Inverkan

Ibland undrar jag vad det är för värld jag borde leva i. Om jag ska vara helt ärlig tror jag att jag hade passat bättre in i en fantasy-värld. Där allt är övernaturligt och inget är som här. För i nu läget vet jag inte vad jag tillhör och vad jag borde göra med mitt liv. Nu när skolan är pågång igen så börjar pressen komma närmare och jag känner mig redan lite stressad. När jag tänker på mina fantasy världar så är det framförallt en blandning av Sagan om ringen, Twilight och Hungerspelen. Dem böckerna och filmerna har gjort ett stort avtryck inom mig och när någon av dom kommer upp så dras jag automatiskt till att lyssna på det. Självklart vill man inte vara i Hungerspelen men böckerna är så djupa och så som dom beskriver arenorna låter de så himla vackra. Ja alltså om man tänker bort alla minor och andra vapen som kan finnas där. I Sagan om ringen är hela det landskapet de är i heöt otroligt och väl vill inte bo i Fylke liksom? Twilight träffade mig nu det senaste, för ungefär ett halvår sen. Första gången jag såg Twilight var för ett år sen men jag mådde så dålitg efter jag sett den pågrund av att jag var ett vrak av många olika anledningar. I filmen är alla så perfekta och jag tror bara jag ville vara där med dom. Men på senare tid när jag har mått bättre så föll den pladaskt i hjärtat och efter sista filmen så jag var helt tom. Har fortfarande inte repat mig riktigt men det är bättre.

En blandning med vampyrer, alver, hober och ett unerbart vackert landskap är väl min dröm. På Nya Zeeland spelade man in nästan hela Sagan om ringen och min dröm som en Ringer är ju såklart att uppleva hela NZ. Som den Twihard jag också är vill jag ju gärna besöka Forks med, haha! Det får bli en jorden runt resa för min del. Men sålänge får jag klara mig på att fantisera om det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback