Eskilstorp

Där Pontus står är det väldigt lugnt. Oftast inte mer än 2 till där uppe samtidigt, vilket är väldigt skönt ibland och mindre roligt ibland. Tex. har jag inte någon kompis att rida ut med vilket är supertråkigt! Men å andra sidan är nästan alltid ridhuset ledigt så på vintern gör det inte så mycket faktiskt. Stallet ligger i Lallerydstrakerna 4 km från JFK. Själva gården tror jag inte har något namn men det lilla området det ligger på heter Eskilstorp så det är just det det får heta, i alla fall här på bloggen.

Hela stallet renoverades för cirka två år sedan och rikitgt fräscht med väldigt bra luft. I stallet finns det runt 20 boxplatser som är relativt stora. Det är bara fem hästar som är inhyrda, resten äger Jens och Kerstin. Det är dom som äger hela gården och har hand om allt runt omkring. Hagarna är stora och bra men när det regnar blir alla hagar helt förstörda så oftast är det bara stora gytjebad... Om det är riktigt hemskt så flyttas Pontus och hans två hagkompisar till rundpaddocken och en liten inhägnad brevid. Det tycker jag är jättebra för det är ju bättre att de kan gå i en mindre hage än att de riskerar att skada sig i den stora.

Ridhuset är cirka 25x50 skulle jag tro! Det är ganska gammalt men ändå väldigt fint och rent. Sen har vi ju också en väldigt fin ridbana. Stor och rymlig och när det är bra väder står det alltid framme hinder av alla olika slag. Lite titthinder och lite vanliga räcken.

Är det något mer ni vill veta är det bara att kommentera på! Tycker ni jag borde gå in lite närmare på hästarna och ge en liten beskrivning så gör jag gärna det :)


Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Tycker att du kan berätta mer om hästarna som finns där och mer bilder på stallet, ridbanan och ridhuset! Det skulle vara kul!
Det är inte någon mer som söker medryttare i stallet? ;) Så skulle du ju dessutom fått nån att rida med ;)<3

2013-01-02 @ 16:24:38
URL: http://sagoponnisar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback