Hoppning

Lite senare så åker jag upp till Pontus tillsammans med en kompis, Julia! Hon har varit uppe en gång tidigare men denna gången ska hon hålla hoppträning för oss. Vet inte riktigt vad hon har planerat men det blir nog bra. Var ju ett tag sen jag hoppade nu. Många i min släkt har varit uppe och provat på så jag har knappt hunnit rida på länge.. Men när jag red en liten stund igår så kändes alert och som att han hade en av sina bra dagar. Hoppas han håller sig likdan tills i eftermiddag. 

En lite mindre rolig sak som har hänt är att Argona, Pontus hästkompis har fått ganska svår kolik! Hon brukar tydligen få det varje säsong när det är riktigt lerigt i hagen. Veterinären var där i alla fall och jag tror dom fick läget under kontroll. Hela stallet var väldigt spänt igår och jag tror att hästarna kände på sig att något inte stod rätt till :( Skickar ett litet krya-på-dig till fina Argona ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback