Hoppningen för Julia

Jo hur ska man försöka förklara det? Själv tyckte jag att det gick skit. När vi var där inne så var det en tjej som hoppade innan mig och hon var nästan klar när jag började rida. När hon hade gått så kom en till tjej som skulle rida. För er som inte vet det då blir jag väldigt nervös när jag vet att någon kan döma mig och kanske rider och tittar på mig hela tiden. När jag precis skulle börja galoppera kom nästa häst in och vips var vi tre inne i ridhuset. Det är precis att det får plats tre hästar som rider där inne och så skulle jag hoppa. Jaa det gick ju jättebra. Hoppen blev helt konstiga, jag hade för långa tyglar, jag var koncentrerad på alla andra runt omkring mig och ja, ni hör ju hur det låter. Själv tycker jag det gick skitdåligt. 


Julia hoppade några språng och kände på honom lite med. Det kändes som det gick bättre för henne än för mig och det gjorde mig inte på bättre humör. Sen kom Pontus gamla ryttare Erica till ridhuset. Hon flyttade till Göteborg i våras så hon är inte hemma så där jättemycket. Egentligen skulle jag hoppat mera för att få en bra känsla men då ville Erica rida en liten stund och hoppa lite. Så ja allt gick verkligen jättedåligt och allt beror på mig :( 

 

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Vad tråkigt men lycka till nästa gång! (:

2013-01-09 @ 14:34:48
URL: http://sagoponnisar.blogg.se
Postat av: Julia

Det gick ju jättebra! Pontus ÄR svår, man får kämpa med honom och så är det liksom. Att hoppen inte blev perfekta varje gång eller att du inte hängde med hela tiden är inte något att haka upp sig på, du ska se när jag rider och hoppar Trasan haha.. Dessutom tycker Pontus det är så jäkla kul, han vaknar liksom till liv när man styr honom mot hinder. Du var grym och gjorde så gott du kunde trots förutsättningarna. Sänk inte ditt självförtroende sötis, du är ju grym ju?! :* puss min fina vän!

2013-01-10 @ 07:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback